Karbüratörlü Testereleri Yapılandırma

Karbüratörlü testereleri yapılandırma konusu, motorlu testere kullanan kişilerin en çok merak ettiği konulardan birisi olmaktadır. İçten yanmalı motora sahip olan testereler yağ, hava ve benzin karışımlarının yakılması ile çalışmaktadır. Bu karışımın yeterli olmasını ise karbüratör sağlamaktadır.

 

Bu nedenle karbüratör testere ayarı konusunun dikkatle yapılması gerekmektedir. Testerelerin sağlıklı ve verimli olarak çalışmasında ise karbüratör ayarları büyük önem taşımaktadır. Karbüratör ayarı tam olan testereler ise boşta iken zincir kaydırmaz ve motor sorunsuz ve düzenli olarak çalışmaktadır.

 

Karbüratör Ayarı Nasıl Yapılır?

karbüratör ayarı nasıl yapılır

Karbüratörlü testerelerin yapılandırmasında karbüratör ayarı iki aşamadan oluşmaktadır. Bunlardan birincisi olan temel karbüratör ayarı motor kapalı iken yapılmaktadır. Bunun için testere motoru kapalı iken karbüratör üzerinde yer alan vidaların saat yönünün tersine çevrilmesi lazımdır. Motor çalışırken ise karbüratör ayarı şu şekilde yapılmaktadır;

 

  • Karbüratör rölanti devri T vidası ile yapılmaktadır. Bu vidanın testere motoru çalışırken saat yönünün tersine çevrilmesi gerekmektedir.
  • Daha sonra yavaş devir dönüş vidası L 1/8 tur olacak şekilde devir seti hızının kontrol edilmesi lazımdır.
  • Takometre üzerinde yer alan dönüş hızı ise H vida ile ayarlanmaktadır.

motorlu-testere-karburator-ayari

Burada yer alan L düşük rpm’de yakıt beslemesini düzenlemekte, T rölüanti hız regülatörü olmakta ve H ise maksimum yakıt beslenmesini düzenlemektedir. Daha fazla bilgi almak ve motorlu testere yedek parçaları stok bilgilerini öğrenmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

Karbüratörlü Testereleri Yapılandırma

Testerelerin en önemli parçalarından birisi olan karbüratöler, hava borusu ve hava borusuna bağlı olan benzin deposundan oluşmaktadır. Karbüratörde bulunan hava borusuna boğaz denilmektedir. Bu boğazın son bölümü ise venturi olmaktadır. Burada bulunan venturi motor tarafından çekilen havanın en yüksek hız kazandığı bölüm olmaktadır. Venturide oluşan düşük basınç ile yakıt emilmekte ve havayla karışması sağlanmaktadır. Daha sonra ise bu yakıt silindire gönderilmektedir. Karbüratör son derece karmaşık bir sistem olup, bu nedenle motorun sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi için ayarlarının büyük bir titizlik içinde yapılması gerekmektedir. Karbüratör ayarının iyi yapılmadığı durumlarda, testereler verimli bir şekilde çalışmamakta ve çabuk arızalanmaktadır. Bu nedenle testerelerin bakımı içerisinde karbüratör ayarı ve bakımına özen göstermek lazımdır.